serwis komputerowy wałbrzych

Wiadomo powszechnie,że producenci komputerów oraz cały szereg firm statystycznych prowadzi wciąż badania rynku nad naszym korzystaniem z komputerów, nad tym ile komputerów mamy w domach, w placówkach oświatowych, ilu ludzi z niego korzysta powszechnie, jaki wiek jest przeciętnego użytkownika itd. Wydawać by się mogło,że sporo czasu minęło od powstania pierwszego komputera i od jego powszechności w ogóle. Wydaje się również,że komputer ma już praktycznie każdy w swoim domu, a tym bardziej, że są one powszechne w placówkach oświatowych. Tak owszem jest, jednak niekoniecznie w Polsce. Badania pokazują coś wręcz odwrotnego. Nasze społeczeństwo w porównaniu z innymi krajami europejskimi jest daleko w tyle jeżeli chodzi o używanie i dostęp w ogóle do komputerów. Niby wszyscy głośno mówią,że jesteśmy w europie, ale czy aby na pewno? Statystyki pokazują,że komputer gości co prawda już w wielu naszych domach, a i z dostępem do Internetu też jest już coraz lepiej. Polepszenie sytuacji ekonomicznej polskich rodzin przyczyniło się również do tego,że mamy coraz lepsze komputery w naszych domach i ma ich coraz więcej ludzi. Jednak zatrważające jest to,że w polskich placówkach oświatowych sprawa ma się zupełnie inaczej. Badania pokazują okrutną prawdę, w wielu placówkach oświatowych wciąż nie ma komputerów,a jeżeli są to ich ilość w stosunku do uczniów nie jest wystarczająca. Pracownie komputerowe są tylko w 63,7 procent wszystkich szkół w Polsce. Komputery posiada 56,2 procent szkół podstawowych, 97,2 procent gimnazjów, 93,9 procent liceów ogólnokształcących i 45,8 procent szkół zawodowych kończących się maturą. Połowa komputerów w szkołach podstawowych, w liceach i średnich szkołach zawodowych to sprzęt stary i zużyty, uniemożliwiający korzystanie z wielu nowoczesnych programów komputerowych. Tylko 76,2 procent nauczycieli uczących informatyki jako przedmiotu głównego posiada do tego kwalifikacje, a wśród nauczycieli uczących informatyki jako przedmiotu dodatkowego kwalifikacje ma 57,5 procent. W większości te kwalifikacje dotyczą tylko ogólnej wiedzy informatycznej, czyli takiej jaka już uczniowie zapewne opanowali samodzielnie w domach, a przecież szkoła ma za zadanie je rozwijać i kształtować w odpowiednim kierunku. Około połowa nauczycieli przygotowanych do wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu swoich przedmiotów nie prowadzi lekcji z komputerami. Przyczynami mogą być zbyt małe nasycenie szkół komputerami, brak w szkołach dobrego oprogramowania edukacyjnego i brak motywacji u nauczycieli. Gdyż często wśród badanych nauczycieli można zauważyć zagorzałych przeciwników elektronicznych nowinek. Jednak to właśnie placówki oświatowe powinny kłaść szczególny nacisk na rozwój dzieci i młodzieży, i nieuniknione jest w obecnych czasach korzystanie z tego typu nowoczesnych sprzętów. Jeżeli nie zmienimy nastawienia w naszym kraju i natychmiast nie wprowadzimy zmian w tym zakresie ciężko będzie mówić o tym,że jesteśmy w europie, bowiem jeżeli chodzi o korzystanie z komputerów to jesteśmy jeszcze daleko za nimi.

Tagi: internet, windows, informatyk | Lista plików serwisu

Tajemnice biosu

http://nel-meble.pl/content/16-meble-kolonialne-wroclaw Wyraz BIOS z łacińskiego oznacza życie. Czyżby oznaczało to,że jest on niezbędny każdemu komputerowi do życia? Spróbujmy odpowiedzieć na to ważne pytanie. Wielu użytkowników komputerów wie,że coś takiego jego komputer posiada,jednak większość z nas nie bardzo wie z czym to się je. Tak w większości...

naprawa komputerów wałbrzych

reklamówki hdpe  Rozwój techniki, rozwój w dziedzinie komputerów, telefonów komórkowych,informatyki niesie oczywiście ze sobą szereg zmian w funkcjonowaniu świata. Mało kiedy i mało kto zastanawia się nad tym jakby wyglądał dziś świat jakby zabrakło nagle tych elektronicznych zabawek? Pewnie dziwnie, przyzwyczai...

Historia edytorów tekstu

Edytory tekstu szybko wyszły poza samo wpisywanie tekstu, zapis go na dysku i drukowanie. Pojawiło się formatowanie tekstu dla znaków (character formatting) - pogrubienie, pochylenie, podkreślenie tekstu, zmiana wielkości i kroju pisma. Formatowanie akapitu pozwalało na zdefiniowanie wcięcia akapi...